hledej

Jak zabezpečit vůz před zloději?

V dnešní době dochází, bohužel, nejen k vykrádání vozidel, ale i k jejich odcizení. Je zřejmé, že tento trend se v blízké budoucnosti nezmění a otázka, jakým způsobem se proti zlodějům co nejlépe bránit, zůstává stále aktuální. Značnou komplikací je fakt, že zloději jsou většinou krok napřed před vývojáři bezpečnostních zařízení a boj je značně nerovný. Neznamená to však, že by majitelé vozidel měli tento boj vzdát předem.
I když většina vozidel již má základní zabezpečení od výrobce, další nadstandardní zabezpečení by měl mít každý automobil.
V současnosti se nejčastěji používají dva typy zabezpečení, buď mechanické, nebo elektronické. Mechanické většinou znamená zámek rychlostního stupně, nebo řízení, ale také označení skel kódem. Tato zabezpečení většinou znesnadní odcizení vozu, nezabrání však jeho vykradení. Druhý způsob zabezpečení, elektronické, nabízí více možností. Zabraňuje nejenom odcizení vozidla, ale i jeho vykradení. Navíc, i když je vůz již odcizen, umožňují některé elektronické systémy vůz lokalizovat a dohledat.
Otázkou zůstává, které zabezpečení pro své vozidlo zvolit. Do vozidla v ceně 20.000,– Kč se určitě nevyplatí montovat elektronické zařízení s možností lokalizace, které by téměř dosáhlo ceny vozidla, ale také určitě není úměrné do luxusního vozidla za 2.000.000,– Kč pořídit zamykatelnou páku na volant.

Čím se tedy řídit při výběru zabezpečení?
- nespoléhat jen na výrobce, jakékoliv nadstandardní zabezpečení zloděje odradí, nebo je aspoň zdrží
- zvolit cenu zabezpečení úměrné ceně vozidla
- nelákat zloděje tím, že necháváme ve vozidle viditelně ležet cenné věci
- ověřit si u své pojišťovny, na které zabezpečení pojišťovna přispěje snížením splátky

Stali jste se účastníkem dopravní nehody? Dejte si pozor na lovce nehod.

1. Kdo jsou tzv. Lovci nehod?
Při nehodě vypadají jako pomocníci v nouzi, ale jsou to manipulátoři, kteří z řidičů mnohdy vytáhnou jen velké peníze za předražené sazby za zapůjčení náhradního vozu. Navíc řidič ani mnohdy neví, kde se poškozený vůz opravuje a často se jedná o pochybnou kvalitu. Podvodu se však ve smyslu zákona nedopouštějí. Řeč je o firmičkách, které krouží po silnicích s osobními či nákladními odtahovými vozy a říkají si nehodová služba.

2. Spoléhejte na svoji pojišťovnu
Zásadní věcí je při dopravní nehodě nepodlehnout tlaku tzv. lovce nehod a postupovat standardní cestou. U každé dopravní nehody hraje svoji roli nervozita, rozrušení a stres. Toho však zmínění lovci nehod zneužívají. Je tedy vždy potřeba vědět, co dělat i v těchto situacích. Každý řidič má ve voze doklady od své pojišťovny, kde je uvedené telefonní číslo s NON STOP asistenční službou. Pokud zavolá na toto číslo, pojišťovna se o vše postará.

3. Společně chráníme Vaše zájmy a finance
Pojišťovny se v této ožehavé otázce spojili s poctivými servisy a spolupracují na eliminaci těchto nekalých praktik. Každá pojišťovna má své asistenční služby, které jsou důkladně prověřovány a velmi pečlivě vybírány tak, aby byla zajištěna odborná a kvalifikovaná pomoc motoristům v nouzi.

4. Na závěr…
Jeden případ z tisíců: Řidiče zažalovala jistá nehodová služba o téměř 12 000 Kč za pronájem náhradního vozu. To bylo zapůjčeno za 1 963 Kč za den, ovšem obvyklá cena za zapůjčení srovnatelného vozu se pohybovala od 553 Kč do 1 064 Kč za den. Řidič sice podal odpor proti žalobě, jenže spor prohrál kvůli nevýhodně podepsané smlouvě. Musel zaplatit nejen 12 000 Kč, ale i náklady na řízení, které se vyšplhaly na dalších 13 000 Kč. Proto vždy v případě nehody kontaktujte svoji pojišťovnu.

Jak zajistit bezpečnost dětí při přepravě v automobilech?

Děti patří k nejvíce ohroženým pasažérům při jízdě v automobilu, proto musíme maximálně dbát na jejich bezpečí. Nezbytnou součástí přepravy dětí jsou dětské autosedačky. Přestože v řadě zemí se musí povinně používat autosedačky, policejní záznamy dokazují, že mnohé děti, zejména novorozenci, stále cestují v matčině náručí. Ani sebevětší mateřská láska však nepřekoná fyzikální zákony.


Důležité zásady pro nákup autosedačky:
• Pro výběr sedačky je rozhodující hmotnost dítěte, nikoliv věk
• Volte výhradně homologovanou sedačku
• Nevybírejte sedačku příliš velkou ve snaze, aby vydržela několik let
• Hlava dítěte nesmí přesahovat opěrku zad
• Při výběru mějte ohled na pohodlí dítěte – je například důležité, aby mohlo sledovat okolí
• Na sedačce nešetřete, nekupujte ji v bazaru


Autosedačky se rozdělují do těchto kategorií:
• 0/ 0+: do hmotnosti 13 kg – pro přepravu ještě nesedících kojenců v pololeže proti směru jízdy, pokud hmotnost překročí povolené hodnoty pro danou sedačku, přemístíme dítě do další kategorie
• I : pro hmotnost 9 – 18 kg (pro děti přibližně do 4 let) – v této kategorii se přepravují samostatně sedící děti ve směru jízdy. Sedačky můžou mít vlastní bezpečnostní pás a jsou upevněny pásem vozidla, případně systémem ISOFIX k sedadlu vozu
• II + III: pro hmotnost 15 – 36 kg (pro předškolní a školní děti do 12 let) – v těchto kategoriích se používají sedačky bez vlastních bezpečnostních pásů a bez opěry (tzv. podsedák)


Při používání dětských autosedaček se vždy řiďte návodem k obsluze, používejte vždy sedačku odpovídající velikosti. Dbejte na řádné upevnění sedačky ve voze a také připoutání dítěte bez ohledu na délku cesty. Mezi tělo a pás by se měla vejít pouze dlaň ruky. Jen tak zajistíte maximální bezpečí Vašich ratolestí.

Jak si vybrat letní pneumatiky?

Nezbytná kontrola
Než začneme svůj vůz přezouvat na letní pneumatiky, měli bychom zkontrolovat jejich stav, zejména hloubku dezénu, která je pro letní pneu stanovena na min. hodnotu 1,6 mm a také případná mechanická poškození. Pokud se hloubka dezénu blíží této min. hranici, zvažte nákup nových pneumatik. Testy totiž prokazují, že pokud je opotřebení pod hodnotou 3 mm dochází zejména za deště až k trojnásobnému prodloužení brzdné dráhy ve srovnání s novou pneumatikou, což i při rychlostech v běžném městském provozu může být 10 až 20 m.

Nákup pneu
Při samotném nákupu pneu, byste měli vždy zvážit nejen ekonomické náklady na jejich pořízení, ale i kvalitu. Jedná se totiž o velmi významný bezpečnostní prvek a opět bylo testy prokázáno, že pneumatiky od renomovaných producentů mají daleko lepší jízdní parametry než ekonomicky výhodné pneu od „no name“ výrobců. Zejména při brzdění pak může být tato levnější pneumatika příčinou dopravních nehod. Vozidlo obuté na kvalitních letních pneumatikách zastaví totiž daleko dříve a při rychlostech nad 100 km/h můžou být rozdíly brzdných drah značně odlišné. Při výběru pneumatiky je důležité dodržování rozměrů a indexů pneumatik, které jsou doporučované výrobcem vozidla. Použitím jiných rozměrů můžete způsobit např. proměřování rychloměrů, nevhodné fungování systémů posilovače volantu, ABS, přilnavost. Důležité je také zaměřit se na datum výroby pneumatiky, po několika letech totiž i nepoužívaná pneumatika ztrácí důležité jízdní vlastnosti.

Zimní pneumatiky v létě
Spousta řidičů si z ekonomických důvodů ponechává i na léto zimní pneu, které již nebude používat další zimní sezónu. Tato varianta „dojíždění“ ale skrývá mnoho nevýhod – vysoká hlučnost, vyšší spotřeba paliva a v první řadě také velké bezpečnostní riziko v prodloužené brzdné dráze a to bezmála o 20 m při rychlostech nad 80 km/h.

Proč jezdit do autorizovaného servisu?

Mezi lidmi platí rozšířený mýtus, že autorizovaný servis se rovná drahý servis. Jak ale ukazují nezávislé testy, nemusí to být vždy úplně pravda.

Kde je rozdíl…
Každý autorizovaný servis (na rozdíl od neznačkového), má výrobcem přesně stanoveny časové normy na konkrétní pracovní úkony a je velmi pečlivě sledován a kontrolován ze strany výrobce vozidla, zda tyto normy jsou permanentně dodržovány. Také každý mechanik musí absolvovat výrobcem předepsaná školení, ze kterých skládá praktické zkoušky, navíc sám výrobce vozidla za pomocí nezávislých institucí pravidelně a anonymně provádí kontrolu kvality provedených oprav, správného vyúčtování provedených prací apod. Těchto kontrol a sledování kvalit, jsou veškeré neznačkové servisy ušetřeny, tudíž ne vždy mohou opravy, popř. vyúčtování odpovídat provedeným pracím.
Další nespornou výhodou jsou reklamace. Každý značkový servis Vám na opravu vystaví doklad, kde jsou přesně rozepsány položky jednotlivých pracovních úkonů a materiálu použitých k opravě. Tudíž pokud nastane situace, že Vám nový díl po určité době přestane fungovat, není nikdy problém při řešení reklamace a značkový servis bez komplikací reklamaci uzná a zdarma provede výměnu vadného dílu. Dnes i většina značkových opraven, kromě samotných oprav, nabízí širokou škálu služeb pro pohodlí svých zákazníků. Nejenže Vám třeba nabídnou zapůjčení náhradního vozidla po dobu opravy, nebo si Vaše vozidlo vyzvednou třeba u Vás doma a po opravě jej znovu přistaví zpět, ale většinou vozidlo i umyjí a vyčistí. Pro vozidla, která jsou již staršího data výroby, nabízejí výhodné servisní balíčky, kde je zachována kvalita oprav a náhradních dílů.

Proto při volbě do jakého servisu své vozidlo přistavit, je potřeba se zamyslet, zda neplatí pořekadlo – „nechci slevu zadarmo…“

Jak jezdit bezpečně?

Pravidel pro bezpečnou jízdu je několik. Mezi nejdůležitější patří pravidlo vidět a být viděn. Vidět znamená dívat se daleko dopředu a nelepit se na nárazník vozidla před Vámi. Díky tomu budete vidět nejen to, co se děje vpředu před Vámi jedoucím vozidlem, ale i kolem něj. Takto získáte dostatek času reagovat na nenadálé situace.

V dnešní době je u nových vozidel již standardně z výroby aktivováno tzv. denní svícení. Spousta řidičů si však neuvědomuje, že toto denní svícení svítí pouze v přední části vozidla, nikoliv však v zadní. Tudíž pokud dojde ke snížené viditelnosti (déšť, oblačné počasí, mlha, atd.) nebo projíždíte tunelem, řidiči zapomínají, že vodidlo není plnohodnotně osvětleno a díky tomu není vůz viděn.

Další neméně důležité pravidlo je plné soustředění se na řízení vozidla a vše co se děje kolem něj. Naučte se již před jízdou nastavit si správně sedadlo, aby se Vám sedělo pohodlně. Zpětná zrcátka si nastavte tak, abyste měli správný výhled na to co se děje za Vámi a kolem Vás. Nezapomeňte na nastavení navigace a rádia, abyste se jim během jízdy nemuseli věnovat. Zkuste minimalizovat i telefonní hovory během jízdy. I když používáte hands free sadu, může nastat situace, kdy přemýšlíte nad obsahem hovoru a v tento moment je vnímání všeho co se děje okolo Vás minimální.

Pravidel bezpečné jízdy je samozřejmě mnohem více. Shrňme si tedy ty nejdůležitější do několika bodů: pamatujte na pravidlo vidět a být viděn, zachovávejte bezpečný odstup, nejezděte „ve vláčku“, vždy přizpůsobte rychlost vozidla podmínkám, které panují okolo Vás, ať už je to počasí nebo hustota provozu. Vždy a za všech okolností se plně věnujte řízení vozidla. Zbytečně nepřeceňujte svoje schopnosti a nikdy nespoléhejte na to, že vozidlo před Vámi má horší brzdy. Při delších jízdách nezapomínejte na pravidelné přestávky, ať už na rozhýbání rozlámaného těla nebo nadýchání čerstvého vzduchu.

Proč je doporučováno při opravách používat originální náhradní díly?

Když kupujete nový automobil, obvykle se rozhodujete podle několika, na první pohled zřejmých, kritérií. Často sem patří bezpečnost, kvalita, cena, komfort, dynamické vlastnosti nebo spotřeba paliva. Podle čeho se však orientovat ve chvíli, kdy se rozhodujete o koupi náhradního dílu pro svůj vůz?

Náklady, které musíte vynaložit na jeden náhradní díl, se v žádném případě neshodují s čistými pořizovacími náklady. Teprve započtení trvanlivosti a dopadu na jiné díly a jejich poškození dělají cenu kompletní. Originální díly se oproti neoriginálním kopiím liší svou bezpečností, přesností, kvalitou materiálu, dostupností a splňují požadavky nezbytné pro bezporuchovou a bezchybnou funkci vozu: 

  • 1) brzdové destičky – na kvalitě, provozní spolehlivosti a účinnosti brzd závisí životy cestujících
  • 2) tlumiče pérování – špatné tlumiče prodlužují brzdnou dráhu vašeho vozu
  • 3) tlumiče výfuků – na parametry originálního tlumiče výfuků jsou nastaveny údaje v řídicí jednotce motoru
  • 4) karoserie – z dosažených výsledků testů vyplynulo, že originální díly mají více než dvojnásobnou průměrnou tloušťku systému povrchové úpravy oproti náhradním dílům jiných dodavatelů
  • 5) vzduchové a olejové filtry – nežádoucím výsledkem použití nekvalitních filtrů může být poškození motoru, snížení životnosti, zhoršení výkonových a emisních parametrů a může dojít až k zadření motoru
  • 6) stěrače – zajišťují za nepříznivého počasí dobrý výhled z vozu a umožňují tak bezpečnou jízdu


Při nákupu náhradních dílů nezapomeňte ani na to, že výměna vyžaduje nejen práci technika a čas potřebný k výměně dílů, ale také Váš čas, který musíte věnovat jízdě do servisu. Nízká cena se tak velmi brzy projeví jako dražší a dokonce ne¬bezpečnější varianta. Příkladem takové situace je montáž levných kopií, v důsledku které vzniknou škody na jiných dílech vozu. Nelícující díly, vad¬ný nebo nevhodný materiál, nezvyšují pouze náklady na opravy a provoz vozidla, ale mohou zvyšovat i riziko nehody.

Pokud sázíte na originální náhradní díly, počítáte správně.

Správnou údržbou pneumatik ušetříte peníze

To, že je třeba pneumatiky každý rok dvakrát přezout – letní a zimní sezóna – je již známý fakt.
Letní a zimní pneumatiky mají odlišnou tvrdost a přilnavost k vozovce a jsou tak důležitým prvkem ovlivňující bezpečnost jízdy a brzdnou dráhu. Zároveň jejich pravidelnou výměnou a převážením chráníme pneumatiky před opotřebením, navíc zkušený technik z opotřebení pneumatik dokáže odhalit i další závady, které se mohou na autě vyskytovat. Nesouměrné opotřebení pneumatik může například značit závadu na podvozku nebo špatně seřízenou geometrii řízení.

Při každé výměně pneumatik/kol by mělo být dodrženo několik zásadních věcí, které ovlivňují jak bezpečnost provozu vozidla, tak i životnost pneumatik a podvozkových dílů. Vždy by mělo dojít k převážení pneumatik, kdy špatně vyvážené kola nejen že mají vliv na chování vozidla, ale i na přetěžování některých součástí náprav a dochází tak ke snížení jejich životnosti. Dalším důležitým bodem je správné utažení kol. Pokud jsou kola utaženy nedostatečně, může dojít k jejich uvolnění během jízdy, na druhou stranu pokud jsou utažena příliš, nejen že je s největší pravděpodobností příště nepovolíte, ale dochází k deformaci disku a šroubů a opět může dojít k nestandardnímu chování vozidla a přetěžování dílů na podvozku.

Důležité je také nasazení pláště na disk dle správné rotace vyznačené na pneumatice. Také na jedné nápravě by měly být pneumatiky se stejnou hloubkou dezénu, zajistí se tak správné chování elektronických a asistenčních brzdových systémů.

V neposlední řadě, je třeba dbát na správné uložení sezónních kol. Správné uskladnění má vliv na zachování vlastností pneumatik. Pokud jsou pneumatiky skladovány bez disků, měly by být uloženy nastojato vedle sebe a vždy po čtyřech týdnech je dobré s nimi pootočit. Není vhodné je zavěšovat ani je pokládat naležato. Naopak pneumatiky s disky je vhodné na háky zavěsit, případně položit naležato. Pneumatiky by měly být chráněny před povětrnostními vli­vy.

Jak postupovat v případě rozbitého čelného skla?

K poškození čelního skla na vozidle dochází v dnešní době poměrně často.

Většinou je to způsobeno letícím kamínkem od vozidla jedoucího před Vámi nebo od vozidla, které Vás právě minulo. V takovém případě byste měli reagovat co nejdříve, protože hrozí, že při běžné silniční kontrole Vám může policie uložit blokovou pokutu, v krajním případě zakázat pokračovat s vozidlem v jízdě.

Dnes již většina vozidel uváděných do provozu má v rámci své havarijní pojistky poškození skel připojištěno. V takovém případě stačí pouze kontaktovat svoji pojišťovnu, zaregistrovat vznik škody a pak už jen zbývá domluvit se na opravu ve smluvním servisu dané pojišťovny. Pokud je servis smluvním partnerem pojišťovny, vyřeší si úhradu škody sám s pojišťovnou. Bude po Vás pouze požadovat některé doklady nutné pro vyplacení škody. Zpravidla to bývá řidičský průkaz, kopie velkého technického průkazu, zplnomocnění pro daný servis, a pokud je vozidlo na úvěr/leasing i souhlas s devinkulací dané leasingové společnosti.

Co se týče samotné opravy, či výměny skla platí několik pravidel. Dle typu poškození, lze některé drobné „jamky“ pouze opravit bez nutnosti výměny skla. Taková oprava je možná však jen tehdy, pokud se poškození nenachází ve výhledu řidiče a povoluje to rozsah poškození.

V častějším případě, kdy se vyměňuje celé poškozené sklo, je dobré dát si pozor na některé věci. Například je dobré vědět, že některé neautorizované opravny používají při výměně levnější skla s menší pevností. V praxi to znamená, že jednak skla jsou méně odolná proti poškození, ale také protože jsou součástí karoserie, snižují její celkovou tuhost.

Co jsou to Economy díly?

Economy díly rozšiřují stávající sortiment originálních náhradních dílů a jsou určeny zejména pro majitele vozidel starších 5 – ti let. Rozšiřují možnost výběru z našich produktů a umožňují tím dosažení optimálního řešení při opravě vozu. U Economy dílů je zohledněna zůstatková hodnota starších vozů ŠKODA, Volkswagen a SEAT. Nejedná se o díly shodné s originálními náhradními díly, ale upravené díly konstrukčně a materiálově právě s ohledem na cenově výhodnější opravy starších vozů. Economy díly tedy umožňují opravy vozů s nízkými náklady.

Kvalita Economy dílů přesto splňuje vysoké nároky na kvalitu, díly jsou kontrolovány koncernovým vývojem a splňují veškeré požadavky na bezpečnost a funkčnost jako originální náhradní díly. U těchto dílů je samozřejmě zachována dvouletá záruční lhůta shodná s originálními náhradními díly.

Při výrobě Economy dílů jsou upravovány sériové specifikace podle hodnoty staršího vozu. Zároveň mají upraveny konstrukční vlastnosti, používají specifické materiály. Potřebný sortiment je postupně rozšiřován a zaměřuje se na díly sloužící pro údržbu vozu a rychle se opotřebovávající díly a tím umožňují majitelům starších vozů zvolit optimální řešení opravy vozu s ohledem na cenu, kvalitu a bezpečnost provozu.

Výhody Economy dílů:

  • prověřená kvalita za výhodné ceny pro majitele vozů
  • speciálně přizpůsobeno požadavkům starších modelů
  • testováno dle přísných kvalitativních požadavků
  • přesnost, spolehlivost, bez¬pečnost a kvalita
  • výhodný poměr ceny a kvality
  • vysoká dostupnost
  • dvouletá zákonná záruka
  • rozmanitosti variant dílů je dosaženo snížením počtu variant jednotlivých druhů



V současné době nabízíme několik produktových skupin Economy dílů pro vozy ŠKODA, Volkswagen a SEAT. Jedná se o střední a zadní díly výfuků včetně upevňovacích sad, brzdové destičky a kotouče, baterie, alternátory, startéry, zapalovací svíčky, prachové filtry, katalyzátory, filtry pevných částic, tlumiče pérování, stírací lišty atd.

Užitečné informace o brzdové kapalině

Brzdová kapalina je integrovaný díl brzdového systému.
Vozy ŠKODA od modelové řady roku 2006 dostaly do vínku vedle mnohých novinek také moderní, výrazně vylepšenou brzdovou soustavu. Nedílná a velmi důležitá část této soustavy je také brzdová kapalina DOT 4 Super.

Brzdová kapalina musí být funkční za všech okolností K přenosu síly z brzdového pedálu na brzdové destičky a čelisti je u všech vozů ŠKODA použit hydraulický brzdový systém. Aby byl účinek brzd co nejlepší, musí brzdová kapalina splňovat řadu kvalitativních kritérií a zároveň musí mít vlastnosti, které zajistí funkci za všech provozních podmínek:

  • Při silném mrazu nesmí tuhnout.
  • Při zvýšeném zatížení se nesmí vařit.
  • Musí zabezpečit, aby se nehromadily i nejmenší shluky vody v systému, které by vedly k těmto negativním efektům.
  • Nesmí být agresivní vůči těsněním nebo způsobovat korozi kovového potrubí nebo brzdových válců.
  • Nesmí být stlačitelná, aby mohl být přenášen tlak brzdového pedálu (a brzdového posilovače) bez ztrát.

Proč je třeba kontrolovat bod varu?
Brzdové kapaliny na bázi glykolu jsou hydroskopické, tj. vážou na sebe vodu, která snižuje bod varu (mokrý bod varu). V praktickém provozu je voda do brzdové kapaliny absorbována hlavně přes uzávěr vyrovnávací nádržky brzdové kapaliny, ale také přes pryžové hadičky a těsnění.


Jaké jsou důsledky nízkého bodu varu?
Při intenzivním brzdění se brzdová kapalina zahřívá. Pokud je v brzdové kapalině voda, mohou vznikat tzv. parní plynové polštáře, které působí, že dojde pouze ke stlačení plynu a potřebná ovládací síla se brzdovou kapalinou nepřenese celá, brzdy nejsou dostatečně účinné. Navíc voda v brzdové kapalině snižuje její mazací účinek, způsobuje korozi kovových součástí apod.


Jak často se musí měnit brzdová kapalina?
Aby brzdová kapalina odpovídala všem kvalitativním požadavkům za všech provozních podmínek, musí docházet k její výměně každé 2 roky. Za těchto předpokladů splňuje ŠKODA Originální brzdová kapalina v existujících brzdových systémech všechny technické požadavky v té nejvyšší míře.

Jak vybrat tu správnou žárovku?

Přinášíme Vám zajímavé tipy a rady, které Vám mohou být užitečné v nepříjemné situaci, když u světlometu přestane svítit žárovka.

Výběr správné žárovky
Obecně záleží například na druhu světlometů, a především na jejich stáří. U starších jednodušších světlometů se obvykle používaly dvouvláknové žárovky H4 (Favorit, Felicia, atd.). Pro moderní současné světlomety se používají jednovláknové H7 (Fabia, Octavia, atd.). Toto označení je uvedeno na patici každé žárovky. Jakou žárovku dát do Vašeho světlometu zjistíte po vyjmutí doslouživší žárovky, případně z návodu k obsluze. Je také důležité dávat pozor, abyste koupili žárovku pro správné napětí – do osobních aut musejí mít vždy 12 V, nákladní vozy používají napětí 24V. Po zakoupení žárovky se podívejte, jestli pevně drží v obalu. Žárovka by v něm neměla “poletovat“, stejně tak by na ní neměly být otisky prstů. Prohlédněte si i vlákna uvnitř žárovky, musejí být kolmá k patici. Když budou jakkoli vychýlená, vyberte si jinou žárovku. Stejně tak nelze doporučit nákup žárovek s modrou baňkou. Jejich užívání na českých silnicích není dovoleno.

Životnost žárovek
Většina běžných autožárovek má životnost asi 300 až 400 hodin. Je ale možné získat i žárovky s prodlouženou délkou životnosti, nazývají se Longlife, jejich životnost může dosahovat až 1300 hodin. Neznačkoví výrobci tuto hodnotu vůbec neuvádějí.

Je nutné dbát na homologaci žárovek?
Důležitá je také homologační značka ve tvaru E + číslo země (E7 ČR) uvedená na krabičce či přímo na žárovce. Doporučujeme kupovat pouze žárovky známých značek, neboť u nich máte jistotu, že nepůjde o plagiát, se kterým byste mohli mít problémy na STK.

Výměna žárovek
U většiny vozů je výměna žárovek možná přímo na místě. Existují ovšem i výjimky (plynové výbojky), majitel pak musí s výměnou žárovek do servisu. Při výměně žárovek je potřeba počkat několik minut, až žárovka vychladne, a poté ji vyměnit. Žárovky byste se neměli dotýkat holýma rukama, protože mastný pot by poškodil skleněnou baňku. Jestli jste na ní přece jen sáhli, můžete to napravit, když ji otřete hadříkem namočeným v lihu.

18 / 10 / 2017

Nabídka zimních pneumatik

Široká nabídka zimních pneumatik.

Celý článek »
17 / 10 / 2017

Teď na to máte - ŠKODA Fabia

Získejte skvěle vybavený vůz s úsporným motorem TSI.

Celý článek »
11 / 10 / 2017

Zimní servisní prohlídka

Navštivte servis dříve, než Vás zima překvapí. Nabízíme zimní servisní prohlídku pro vozy ŠKODA, Volkswagen a SEAT.

Celý článek »

ŠKODA Brno
Autocentrum K.E.I.

Autocentrum K.E.I., Brno-Vinohrady se zabývá prodejem nových vozů značky ŠKODA a poskytováním servisních služeb pro vozy ŠKODA, Volkswagen a SEAT. Mezi nabízené služby patří i prodej použitých a referentských vozidel, výkup použitých vozidel, ale i prodej náhradních dílů. Je také jediným autorizovaným servisním místem na jižní Moravě, které poskytuje doživotní záruku na lak – Color for life.

Mycí linka

Pokud chcete, aby Vaše auto zůstávalo stále jako nové, nabízíme Vám služby naší mycí linky. Máte možnost si vybrat z 10 programů strojního mytí, ale také možnost zvolit ruční mytí.

Více informací »
Sdílej
a získej spoustu výhod!
Chci dostávat užitečné informace
»
Ochrana proti spamu. prosím, napište číslem dvacetosm:

Novinky z Autocentra K.E.I. na Váš email

Chcete dostávat akční nabídky, novinky a informace?
Zaregistrujte se!
Odesláním vyplněného registračního formuláře vyjadřujete svůj souhlas se zpracováním svých výše uvedených osobních údajů společnosti K.E.I. GROUP, s.r.o., se sídlem Žarošická 4308/21, 628 00 Brno, IČ0: 49969641 a to za účelem nabízení obchodu nebo služeb. Tento souhlas je platný do doby, než bude písemně odvolán.
Ochrana proti spamu. prosím, napište číslem dvacetosm: