hledej

Jak připravit vůz na zimu?

Blíží se zimní období a s tím spojené nástrahy pro řidiče a jeho vozidlo. Poradíme Vám na co si dát pozor, jak se připravit a co mít po ruce.
V první fázi dbejte na řádné zimní pneumatiky. I když nenapadne zrovna metr sněhu, venkovní teploty se určitě budou pohybovat kolem bodu mrazu a správné zimní pneumatiky dokážou zkrátit brzdnou dráhu vozidla i o několik metrů. A to už může někomu zachránit i život. Díky speciální směsi slouží dobře do zhruba dvacetistupňových mrazů.
Další neméně důležité je ,,vidět a být viděn“. To se týká nejen řádné kontroly osvětlení, zda všechny žárovky svítí tak jak mají, ale zrovna tak je nutné mít funkční stírací lišty, aby Vám místo setření neudělaly z čelního skla jednu velkou šmouhu. Také je důležité včas vyměnit letní náplň v ostřikovačích za nemrznoucí směs. Nezapomeňte, že první mrazíky můžou přijít dřív, než první sníh. S jejich příchodem dostane nejvíce zabrat autobaterie. Kapacita akumulátoru vlivem snižující se teploty klesá, a pokud není v dobré kondici, může se stát, že ráno přijdete k autu a jednoduše nenastartujete. Doporučujeme před zimní sezónou zkontrolovat baterii zátěžovým testem a případně ji řádně dobít. Dále by se nemělo zapomenout na veškeré provozní kapaliny. Základní je kontrola chladicí kapaliny – za pomoci hustoměru, který ukáže, jakému mrazu odolá. V případě potřeby je třeba dolít chladicí médium, aby směs nemrzla minimálně do třicetistupňových mrazů. Vhodné je zkontrolovat a případně dolít olej a brzdovou kapalinu, případně kapalinu posilovače řízení.
Důležitá je nejen příprava vozidla, ale také jeho správná zimní výbava jako je rozmrazovač zámků a skel, smetáček na ometání sněhu, škrabka na skla, pracovní rukavice, startovací kabely, sněhové řetězy či přenosná svítilna. A v komplikovaném zimním provozu dvojnásob platí, že neuškodí přemýšlet: vždyť k čemu je řidiči kupříkladu rozmrazovač zámků, nedobytně zamčený v zamrzlém autě?

Proč mýt vůz pravidelně a jakým způsobem?

1. Proč mýt vůz pravidelně?

  • Automobilovému laku a karoserii vozu příliš dlouhé období bez mytí škodí (nejvíce škodí popílek ve větších městech, padající prach, mastná špína a ostatní poletující nečistoty v ovzduší).


* Nejde jen o pouhé umytí vozu, ale i o následné nanesení ochranného vosku, který chrání lak před vnějšími vlivy (prach a špína natahují do sebe vodu, v zimě i se solí). V těžko přístupných místech na voze např. podběhy, pod plastovými lemy nebo ve spojích karosérie pak při znečištění, ve vlhku vzniká nežádoucí koroze. Takřka nezbytné je mýt vůz v zimních měsících, kdy na karoserii útočí kromě soli či vody také štěrk či třeba inverzní spad.
* Pokud je vůz čistý, prodlužuje se životnost karoserie vozu.
* Na zašlý lak, na zaprášený nebo znečištěný vůz není hezký pohled a ještě se o něj zašpiníte.


2. Jak často mýt vůz?
Ideálně byste měli vůz mýt několikrát do roka, z toho jednou, hlavně po skončení zimního období, by měl být využit kvalitnější program, který by měl obsahovat navoskování karoserie a umytí podvozku.


3. Jakým způsobem?
Existují dva způsoby mytí: v automyčkách a ruční mytí. V obou případech se používají speciální mycí prostředky, které vozidlo dokonale očistí a ochrání karoserii vozu. Ruční mytí je zpravidla šetrnější k laku, ale také finančně nákladnější.


4. Výhody mytí v automyčkách.
Pro snadnější mytí vozů v automyčce doporučujeme, aby každý vůz před vlastním mytím (i při ručním mytí) byl předmyt vysokotlakým přístrojem WAP. Proto je ideální mycí linka s obsluhou. Věnujte také pozornost vybírání samotného mycího programu. S obsluhou se také můžete poradit o přípravcích pro ošetření vozidla či o dalších příplatkových programech. Existují i takové mycí linky, kde Vám nabídnou posezení s občerstvením.

Víte, že ...

Economy díly
byly speciálně navrženy pro vozy starší 5 let, aby náklady na údržbu a opravy odpovídaly časové hodnotě vozů?

K dosažení tohoto cíle, jsou modifikovány například jejich konstrukční vlastnosti, použity odpovídající materiály a snížený počet variant. Provedené úpravy se promítají především do ceny Economy dílů, v porovnání s odpovídajícími originálními díly jsou totiž v průměru o 25% levnější.

Můžete si být jisti, že i Economy díly jsou vyrobeny dle technologických standardů. Bezpečnost a funkce je ovšem stále zachována!

Obložení pro kotoučové brzy, brzdové kotouče
  • při brzdění hrají rozhodující roli způsob jízdy, hmotnost vozidla, rychlost a obzvláště kvalita dílů?
  • musí brzdová obložení při sjíždění hor vydržet teploty cca. 800 ˚C?
  • u nekvalitních produktů dlouhé, mokré zimy podporují rozpad obložení chemickými vlivy?
  • se může zvýšit nebezpečí smyku, když jsou brzdy na jedné straně vozidla silněji opotřebovány?
  • mají být brzdová obložení na jedné nápravě vždy vyměňována po párech, aby byl zabezpečen stejný brzdný účinek na obou kolech jedné nápravy?
  • když se rychlost zdvojnásobí, brzdná dráha se zčtyřnásobí?


Startovací baterie
  • baterie (podle statistik ADAC) jsou jednou z nejčastějších příčin poruch?
  • spotřebiče spotřebovávají energii i při „vypnutém zapalování“?
  • velké horko a delší období nepoužívání vozidla podporuje samovybíjení baterie a zkracují tak její životnost?
  • především při krátkých cestách může být spotřebováno více energie, než může alternátor dobít?
  • by baterie měla být vyměňována pouze odborníkem? Nesprávná instalace a demontáž může vést k poškození majetku a ke zranění osob?


Aero-lišty stěračů, stěrače standardní
  • guma stěrače v průměru urazí za půl roku na čelním skle asi 800 km? To odpovídá ploše asi 60 fotbalových hřiš­ť.
  • v prvních šesti měsících se dosahuje maximální kvality stírání? V tomto období stěrač udělá asi 125 000 stíracích pohybů. Pak se kvalita stírání neustále snižuje.
  • šmouhy na čelním skle mohou vyvolávat nebezpečné oslepující odlesky reflektorů nebo slunečních paprsků? To představuje nebezpečí nehody.
  • zadní stěrač se opotřebovává stejně jako přední a měly by se vyměňovat společně?


Prachové a pylové filtry
  • dospělý člověk přijme za den v průměru 2 až 3 kg tekutin a 1 až 1,5 kg pevné potravy – ale 20 až 30 kg vzduchu! Vzduch je tedy naši nejdůležitější potravinou. Tím důležitější je dýchat co nejčistší vzduch zbavený škodlivin
  • prachové a pylové filtry díky své konstrukci odstraní ze vzduchu přiváděného do vozidla až 99% škodlivin, filtrační vrstva účinně zachycuje pevné částice do průměru 0,5 µm, vrstva aktivního uhlí pak efektivně absorbuje plynné látky a eliminuje nepříjemné pachy

  • aby prachový a pylový filtr efektivně fungoval, je nutná jeho pravidelná výměna – nejpozději jednou za 2 roky, případně každých 30 000 km (podle toho, co nastane dříve), na opotřebení prachového a pylového filtru se však podílejí i vnější vlivy, jako klimatické podmínky nebo prašnost v regionu, kde se vozidlo používá
  • zanesený prachový a pylový filtr může znamenat nejen zdravotní a bezpečnostní rizika, ale také především v zimních měsících dochází k rychlému zamlžování oken, protože nelze plynule snižovat vlhkost vzduchu v kabině, rychle se snižuje výhled z vozu a protijedoucí vozidla řidiče snadno oslní


Tlumiče výfuku
  • by se každý spalovací takt motoru bez tlumení hluku rovnal síle hluku při prasknutí pneumatiky auta?
  • především při krátkých vzdálenostech vzniká kondenzací vodní páry a několika zbytkových látek ve výfukovém plynu agresivní směs, která tlumič výfuku poškozuje zevnitř?
  • jsou Economy tlumiče výfuku lehčí a optimalizují tím spotřebu paliva vozidla?




Tlumiče pérování
  • podle společnosti TÜV jezdí každý desátý řidič s vadnými tlumiči pérování a ohrožuje tak jak svou bezpečnost tak i bezpečnost ostatních účastníků provozu?
  • asistenční systémy jako ABS a ESP správně fungují jen když podvozek dodává správné „informace“, vadné tlumiče pérování tyto informace zkreslují, při náhlých ohýbacích manévrech se tak zvyšuje pravděpodobnost převrácení


  • se s vadnými tlumiči pérování zvyšuje nebezpečí aquaplaningu a citlivost vůči bočnímu větru, že se řízení chvěje a auto na hrbolech rozkmitá a navíc se rychleji opotřebovávají pneumatiky
  • se brzdná dráha s opotřebovanými tlumiči pérování při plném brzdění značně prodlužuje?


Zapalovací svíčky
  • průběh zapalování a kvalita zapalovací svíčky mají vliv i na vlastnosti motoru (spotřeba, výkon)?
  • zapalovací svíčka musí odolat velkým zátěžím, např. vysokému kolísání tlaku a teplot, otřesům a agresivním chemickým sloučeninám, její konstrukce a výroba mají proto zásadní vliv na řádné fungování a životnost svíčky
  • různé typy motorů vyžadují různé zapalovací svíčky?
  • stačí několik málo výpadků zapalování, aby došlo k poškození katalyzátoru?

Proč je důležitá kontrola a čistění klimatizace?

Nedostatek čerstvého vzduchu způsobuje únavu a malátnost – a to může být za volantem nebezpečné. Aby mohla klimatizace v autě bez závad pracovat a aby bylo dosaženo žádoucího efektu, musí pro ni být zajištěna údržba v pravidelných intervalech.

Čerstvý vzduch, bezpečná jízda.
Během provozní doby může dojít k omezení funkce například vlivem prachu, posypové soli, hmyzu, pylu, atd. Proto je důležitá kontrola klimatizace, při které se kontroluje celý systém: nádržka na vodu, pylový filtr, odpařovací zařízení, elektronika, mechanika, chladicí médium a další. Závěrem se provádí zkušební jízda.
Nejlepší období pro kontrolu klimatizací je jaro, když se auto zbavuje pozůstatků zimy. Na kontrolu klimatizace je ale přirozeně možné přijet v každou roční dobu.

Zdraví
S pravidelným odborným servisem klimatizace uděláte něco pro to, abyste se cítili dobře. Obzvláště důležitý pro zdravou atmosféru v prostoru vozu je pylový a prachový filtr.

Čistý interiérový filtr zajišťuje:

  • lepší účinnost filtru při zachytávání pylu, prachu. mikroorganismů a sazí
  • lepší výhled, protože přední sklo se tolik nerosí
  • lepší ochranu – zejména na jaře – před podrážděním očí a dýchacích cest
  • lepší koncentraci i při delších jízdách


Proto nechte filtr pravidelně měnit odborníkem, nejlépe na jaře nebo každých najetých 15.000 km.

Je vzduch čistý?
Klimatizace působí nejenom jako chlazení, ale také jako zvlhčovač vzduchu a například v chladných obdobích roku zajistí, aby orosená skla byla zase rychle čistá. Tím se vytváří na vzduchovém filtru a odpařovacím zařízení postupně teplá a vlhká živná půda pro baktérie, houby a mikroorganismy. Typickým znakem je lehce zatuchlý vzduch v autě, rovněž tak mohou být vyvolány alergické reakce. Tady pomůže desinfekce odpařovacího zařízení.

Je důležité vědět, že:

  • I v té nejlepší klimatizaci ubývá postupem doby chladicí médium. Tato plíživá ztráta může činit až 15 % ročně. V důsledku toho se chladicí účinek výrazně snižuje. Vám a Vašim malým a velkým spolucestujícím pak polije čelo pot – například když pojedete v letním vedru na dovolenou, stav chladicího média klesne pod kritickou hranici a klimatizace se kompletně vypne.
  • Právě v létě, kdy klimatizace stále běží na plné obrátky, potřebuje hodně energie. Nechte tedy při kontrole klimatizace hned zkontrolovat stav baterie – potom Vás už nic nepřekvapí
18 / 10 / 2017

Nabídka zimních pneumatik

Široká nabídka zimních pneumatik.

Celý článek »
17 / 10 / 2017

Teď na to máte - ŠKODA Fabia

Získejte skvěle vybavený vůz s úsporným motorem TSI.

Celý článek »
11 / 10 / 2017

Zimní servisní prohlídka

Navštivte servis dříve, než Vás zima překvapí. Nabízíme zimní servisní prohlídku pro vozy ŠKODA, Volkswagen a SEAT.

Celý článek »

ŠKODA Brno
Autocentrum K.E.I.

Autocentrum K.E.I., Brno-Vinohrady se zabývá prodejem nových vozů značky ŠKODA a poskytováním servisních služeb pro vozy ŠKODA, Volkswagen a SEAT. Mezi nabízené služby patří i prodej použitých a referentských vozidel, výkup použitých vozidel, ale i prodej náhradních dílů. Je také jediným autorizovaným servisním místem na jižní Moravě, které poskytuje doživotní záruku na lak – Color for life.

Mycí linka

Pokud chcete, aby Vaše auto zůstávalo stále jako nové, nabízíme Vám služby naší mycí linky. Máte možnost si vybrat z 10 programů strojního mytí, ale také možnost zvolit ruční mytí.

Více informací »
Sdílej
a získej spoustu výhod!
Chci dostávat užitečné informace
»
Ochrana proti spamu. prosím, napište číslem dvacetosm:

Novinky z Autocentra K.E.I. na Váš email

Chcete dostávat akční nabídky, novinky a informace?
Zaregistrujte se!
Odesláním vyplněného registračního formuláře vyjadřujete svůj souhlas se zpracováním svých výše uvedených osobních údajů společnosti K.E.I. GROUP, s.r.o., se sídlem Žarošická 4308/21, 628 00 Brno, IČ0: 49969641 a to za účelem nabízení obchodu nebo služeb. Tento souhlas je platný do doby, než bude písemně odvolán.
Ochrana proti spamu. prosím, napište číslem dvacetosm: